Først i 1970'erne blev lejemålet ad flere omgange øget med den resterende del af bygningen. Her blev indrettet sadelmagerværksted. Sadelmagerarbejdet var tidligere blevet udført hos et privat firma.
Fra midt i 1970'erne og ca. 10 år frem havde BOMI en god og stabil periode, godt hjulpet af økonomisk medvind. Da den første standard-kørestol var udviklet, blev man hurtigt klar over, at den ikke ramte helt plet.
En ny type standard-kørestol blev udviklet og var færdig i 1974 og med denne kørestol tog produktionen rigtig fart. Depotfunktionen var samtidig kommet godt i gang, og den gav god beskæftigelse for revalidenderne. I 1978 begyndte man at forhandle el-kørestolen fra Roltec og siden også en trehjulet knallert. BOMI udviklede også en hånd-tri-cykel men solgte senere produktionsrettighederne til et tysk firma.
Der var nok at se til med alle disse nye tiltag og med at følge op på alle produkterne. Først i 1980'erne blev produktionen udvidet i forkromningen, fordi der var opstået en flaskehals her. Med denne udvidelse blev der mulighed for at producere helt op til 2200 kørestole om året, hvilket man nåede i 1984-85.